Ağva Yürüyüş Rotaları

İstanbul’un nadide kasabalarından Ağva’da hem denize hem yeşile doyacağınız muhteşem manzaralı trekking rotaları yürüyüşçüleri bekliyor. Eh biz de taşındığımızdan bu yana bu çağrıya kulak verdik ve yürüyüşe Ağva’ya gittik. İşte kolayıyla zoruyla yürüdüğüm Ağva’daki yürüyüş rotaları. (Fotoğraflar bana ait.)

Kilimli Yolu: Ağva merkezde Koca Dere’nin denizle buluştuğu noktadan karşıya geçip merkezden apayrı bir ortamla karşılaşıyoruz. Karşıya kıyıdan biraz para verdiğimiz botlarla geçiyoruz. Kocaman bir su kuşu bizi karşılıyor ama biraz yakınlaşınca kaçıyor.

Buruna doğru gittiğimizde tepeye doğru paslı bir merdivenden çıkıyoruz. Tepede deniz feneri var.

Kısa bir süre çıktıktan sonra muhteşem manzaralarla karşılaşıyoruz. Bembeyaz falezler, kocaman kayalar ve Karadeniz manzarası.

Uzaklarda gördüğünüz tesis Kilimli’de. Bu tesisin de çok güzel manzaraları var.

Bu yol acemiler için biraz zor ve tehlikeli olabilir. Baton, trekking ayakkabısı kullanmak yararlı olabilir.

Hacıllı Şelalesi: Ağva merkezden araçla ulaşabildiğiniz küçük Hacıllı Köyüne yakın Hacıllı Şelalesi Kamp alanı bölgesine gitmeniz gerekiyor. Burası Ağva’nın şehir ve insan olmayan versiyonu gibi. Ormanın içinden geçen yemyeşil bir dere uzanıyor. Kamp alanı, dar ve virajlı yollar ardından köprüden sonra da bozuk stabilize yoldan bir iki dakikalık bir çıkıştan sonra. Burada piknik yapan kampçıları görebilirsiniz. Hem de bence manzara Ağva’nın aşırı pahalı otellerini aratmıyor ve iyi tarafı tamamen ücretsiz olması. Rota için dere boyunca ilerleyin bir süre sonra derenin içindeki taşlardan ilerlemeye başlayacaksınız ve çok geçmeden şelalelere ulaşacaksınız.

Zorluk olarak orta diyebilirim. Biz kanguruda bebircikle yürüdük.

Aşıklar yolu: Ağva merkezde Koca Dere kenarında ilerleyen Ağva’ya gelen herkesin yürümesi gereken romantik, kısa bir yol. Her yaştan insan rahatlıkla yürüyebilir.